Rozhovor s Dušanem Přikrylem uveřejněný v Deníku pro jižní Moravu a Vysočinu.

Na trhu s realitami působíte již 25 let. Můžete zmínit ty z vašich úspěchů, z nichž máte největší radost?

Těch radostí je mnoho, ale mezi největší jistě patři, že z pronajaté kanceláře jsme vybudovali firmu ve vlastní budově, která
s sebou nese dvě druhá jména a to je „slušnost a bezpečí“. V často zmiňované realitní džungli jsme se stali bezpečnou lodí, kde
klienti, kteří se na nás obrátí s prodejem jakékoliv nemovitosti, nemusí mít obavy. Mediálně publikované kauzy jsou samozřejmě
odstrašujícím příkladem, a lidé často všechny realitní kanceláře hodí do jednoho pytle. Když se špatně najíte v restauraci, tak
také nehodíte všechny restaurace do jednoho pytle a víte, že mezi restauracemi jsou takové, které vaří z prvotřídních surovin,
poctivě a za rozumné ceny. Tak „vaří“ GAUTE v realitním prostředí. Další radostí jsou vracející se klienti. Náš slušný přístup a to,
že bereme naši práci jako poslání pomáhat, se nám vyplácí. Umíme rozlišovat mezi kvantitou a kvalitou. Navracející se klienti a ti
kteří nás doporučují jsou důkazem, že to děláme správně. Další naše úspěchy jsou na poli developerských projektů. Máme za
sebou slušný počet realizací, kdy jsme byli exkluzivním prodejcem. Celý proces máme zmapovaný, orientujeme se, a tak
developer či kupující mají jistotu a bezpečí, že celá transakce dobře dopadne. Ve výčtu najdeme projekty jak bytové, tak rodinné
domy. Nyní připravujeme už i vlastní developerské projekty.

Jaké byly začátky vaší firmy a nakolik se od té doby proměnilo portfolio vašich služeb?

Začínali jsme v pronajaté kanceláři, ve dvou lidech, a několika lístky na MHD. Byla před námi dlouhá cesta plná práce a mnoha
hodin v kanceláři. Nevzdávali jsme se a vždy jsme dbali na dobré jméno a slušnost. Jak říkal jeden Japonec, který už pět let bydlí
v Brně. Je tu krásně, všechno funguje, jen občas mám pocit, že tu lidi už neznají sloho „hanba“. Při naší práci jsme kladli důraz na
to, abychom se nikdy nemuseli za svou práci a činy stydět. Proto má smysl podnikat a budovat kvalitní značku. S touto nálepkou
se snažíme i vybírat naše kolegy. Aby ctili tato pravidla a měli srdce na pravém místě.

O které vaše služby je největší zájem a kde vás zákazníci najdou?

Co se týká nemovitostí, zajistíme veškeré realitní služby, tudíž se na nás může obrátit kdokoliv. Ať už s pozemkem, garsonkou,
bytem, chalupou, rodinným domem či nájemním domem. Rádi poradíme, načasujeme, doporučíme a stanovíme reálnou tržní
cenu. Sídlo máme na ulici Lidická 26 v Brně, parkování pro naše zákazníky přístupné z třídy Kpt. Jaroše. Pro prodávající umíme
docílit zajímavé prodejní ceny, ovšem vždy s ohledem na tržní prostředí. Obrátit se na nás může opravdu kdokoliv, jako před lety,
kdy jsme např. prodávali dům klientovi, který si tam pak místo vlastního bydlení zřídil výběh a ubytování pro svého domácího
mazlíčka, krásného tygra. Klasickou realitní činnost jsme před několika lety rozšířili o transparentní zpeněžování (např. online
aukce, výběrová řízení aj.), kde na portálu www.verejnedrazby.cz obchodujeme jakékoliv komodity.

 Jaké novinky a služby pro zákazníky nabízíte či chystáte?

Připravujeme dva nové developerské projekty, což koresponduje s tím, co nás nejvíce baví a co umíme. Zatím nelze zveřejnit
podrobnosti, ale budou to velmi zajímavé byty za rozumné ceny. U jednoho z připravovaných projektů můžeme říci, že bude
cenově přijatelný, ve velmi kvalitním provedení a v krásném prostředí. Bude pár minut za Brnem a nabídne zdravou alternativu
nyní již drahému bydlení v Brně. Dále jsme rozšířili tým o tři mladé obchodníky, abychom byli schopni zajistit kvalitní servis všem,
kteří se na nás obrátí. Umíme poradit, jak správně s nemovitostí naložit, umíme správně nastavit prodejní ceny, umíme
zabezpečit proces prodeje více nemovitostí najednou, jako je znáte z filmu Kulový blesk. Tento humorně pojatý snímek není
ničím výjimečným i v praxi.

Jak se vám daří udržet krok s dobou či být lepší než vaše konkurence?

Reagujeme na moderní trendy, a to nejen sociální sítě, ale i moderní technologie, které využíváme pro zrychlení komunikace a
zlepšení procesů při realizaci obchodních případů. Mimo to máme v týmu spoustu mladých kolegů. Konkurenci nekopírujeme,
spíše to bývá obráceně. Dále jsme najali externí marketingovou firmu, která se nám stará o práci s médii, sociální sítě a celkový
obraz v IT. Nicméně stále vnímáme jako nejzásadnější osobní kontakt s klientem a přístup k němu. I při aktuálních obavách
společnosti z tzv. odcizování, díky umělé komunikaci přes telefony či tablety, víme, že v naší realitní branži je osobní kontakt
nezbytný a my jej preferujeme. Prodej nemovitosti je zásadní věc a bereme tuto skutečnost vážně.

Má Vaše firma nějaké motto či krédo, které se snaží prosazovat?

Vždy jsme se snažili firmu korektně prezentovat a budovat jméno slušně, což koresponduje s často jmenovaným „náš zákazník
náš pán“, ale u nás to klišé rozhodně není a bereme naši profesi vážně. Pomáháme lidem se zásadní věcí, jako je prodej často
celého majetku rodiny. Náš servis je takový, aby jediná koruna nebyla „odkloněna“ kam nemá. Zakládáme si na našem dobrém
jménu a snažíme se realitní byznys posunovat tam, kam patří. Pokud bude mít oporu i v zákonech, v což doufáme, budeme
jedině rádi.

Co byste přál/a své firmě a svým zákazníkům do dalších let?

Přál bych si výše zmiňovaný realitní zákon, samozřejmě rozumný zákon, aby lidé bez obav prodávali své nemovovitosti, jako je
tomu v jiných zemích. Stávajícím klientům děkuji za spolupráci a přízeň. Kdo nás ještě nezná, tak se na nás může s důvěrou
obratít. Rádi mu s prodejem nemovistosti pomůžeme, bezpečně a solidně.